bonyad sport

جایگاه معلم ورزش در مدارس ایران

پنجشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۸ ب.ظ

                                        

ورزش و زنگ ورزش در مدارس، زمینه هایی ابتدایی برای شناسایی استعدادهایی است که می توانند در آینده یکی از ملی پوشان و مدال آوران ورزش ایران در رشته و عرصه ای مختلف باشند. البته اگر معلم ورزش از شیوه های استعدادیابی آگاه باشد.

 

همه اینها در حالی است که ورزش و به خصوص معلم ورزش نقش مهم و تاثیرگذار در امر اهداف آموزشی و سلامت دانش آموزان دارند. به همین دلیل است که  از سالیان دور معلم ورزش به خصوص در کشورهای پیشرفته اگر نقش و جایگاهی مهم تر و برجسته تر از سایر معلمان نداشته باشد، نقش کم اهمیت تر ندارد.

 

معلم ورزش ارتباط مستقیمی با توسعه سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و آموزش شیوه های صحیح زندگی سالم دارد. ارزیابی سلامت جسمی اولیه و بهبود شاخص های سلامت دانش آموزان، بهبود مهارت های حرکتی و ورزشی آنها از وظایف معلم ورزش است.

 

به همین دلیل درکشورهای پیشرفته که آموزش پرورش پیشرفته ای هم دارند، برای معلم ورزش جایگاهی برابر با سایر معلمان در نظر گرفته می شود و نقش هایی مانند سازماندهی و اجرای دقیق فوق برنامه ها هم به معلم ورزش نسبت داده می شود. فوق برنامههایی تفریحی آموزشی که از مسابقات و تمرینات داخل مدرسه تا خارج از مدرسه را در برمیگیرد.

 

با همه اینها جایگاه اصلی معلم ورزش هنوز در کشورمان شناخته و ایجاد نشده است. البته اوضاع نسبت به گذشته بهتر شده اما هنوز تا رسیدن به نقطه عالی راه زیادی مانده است.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۴
دنیا زندی

نظرات  (۶)

۰۴ تیر ۹۴ ، ۱۷:۰۹ محمد اکبری
سایت منم بیا
سلام دوست عزیز وبلاگ قشنگی داری تبریک میگم - به منم سر بزن

آدرس: http://www.bia2skin.ir
۰۴ تیر ۹۴ ، ۱۷:۵۵ دنیا زندی
ممنون دوست عزیز.حتما.موفق باشین
وبلاگ قشنگیه عزیزم مبارکه 
باسلام
 وبلاگ جدیدی هست امیدوارم بتونید به هدفی که مدنظرتون هست برسید. سپاس
سلام بسیار موضوعات مناسبیه و به گونه ای چالش امروز ورزش کشور ماست.بسیار جای بحث داره و امیدوارم مطالب بیشتری رو برای استفاده عموم اینجا قرار بدید.بنده با توجه به موقعیت شغلیم حتما شیفته وبلاگتون خواهم شد.مرسی
پاسخ:
 از لطف و حمایت شما سپاسگذارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی